cPanel hesaplarınızı JetBackup üzerinden Google Drive hedefi olarak yedeklemeye çalıştığınızda doğru şekilde yedeklenmediğini fark ederseniz, aşağıdaki sorunla karşılaşabilirsiniz. Google'dan 502 hataları alabilirsiniz ve bağlantının engellendiğine dair bir mesaj içerebilir. Hata mesajı şöyle görünebilir:
Error 502 (Server Error)!!1</title> Error 502 (Server Error) The server encountered a temporary error and could not complete your request.<p>Please try again in 30 seconds. We're sorry... but your computer or network may be sending automated queries. To protect our users, we can't process your request right now.
Lütfen birden fazla sunucuyu Google Drive hedeflerine yedeklediğinizde, yedeklemelerin bu tür kısıtlama/hız sınırlama hatalarını önlemek için zamanlanmış olması GEREKİR.
Bu sorunu çözmek için lütfen Google "Uygulama" Konsolu ekranının bir ekran görüntüsünü ve atanmış kapsamlarını sağlayın. Bu bilgileri Google Cloud konsolunda "API'ler ve Hizmetler > OAuth Rıza Ekranı" altında bulabilirsiniz: https://console.cloud.google.com/apis/credentials/consent?project=. Kapsamları "Uygulamayı Düzenle" yi tıklayarak görebilirsiniz.
Ayrıca, lütfen "Uygulama" için "Google Drive API"nin etkin olduğundan emin olun. Google Drive API'si açıkça etkinleştirilmediyse, yedeklemeyle ilgili tuhaf sorunlara neden olabilir. Bunu buradan kontrol edebilirsiniz: https://console.cloud.google.com/apis/library/drive.googleapis.com?project=. Düğme "Etkinleştir" olarak görünüyorsa, Etkinleştir'e tıklayın ve sürücü API'sinin etkinleştirildiğinden emin olmak için iletişim kutularını izleyin.
Google Drive hedefini ayarlama belgelerini [buradan] bulabilirsiniz...
JetBackup tarafından sağlanan tüm talimatları izlediyseniz ve sorun devam ediyorsa, sorunu çözmek için terminali açın ve aşağıdaki komutu çalıştırarak JetBackup için kancayı indirin. Kancanın her isteği 2 dakika uyutması gerekeceğinden sorunu çözmesi gerekir.
wget -q mirror.cpanelcentral.com/jetbackup-gdrive-sleep.sh -O /root/jb4-gdrive-sleep.sh
chmod +x /root/jb4-gdrive-sleep.sh
Şimdi WHM'den JetBackup'ten kancayı ekleyin: Eklentiler > JetBackup > Kancalar. "Yeni kancayı oluştur" u tıklayın ve aşağıdaki gibi her şeyi adlandırın:
Kancanın adı: GoogleDriveSleep Kanca tipi: BackupStartBefore
Değişiklikleri kaydedin ve ardından "Yedekleme İşleri" bölümüne gidin ve yedeklemeyi başlatın. Sorunun çözüldüğünü kontrol etmek için "Günlükler" bölümüne gidin. Bu sorunu çözmelidir.